Lyssnar

HV71, Jönköpings stolthet, och ett starkt varumärke både på borta- och hemmaplan. Säsongen 2012-2013 slutade dock redan i första slutspelsomgången. Om nu inte målskyttet var så effektivt som man hade hoppats, tog man hjälp av oss på TMG Tabergs för att göra införsäljningen av säsongsabonnemang desto effektivare. Redan i april-maj genomfördes en kampanj för att prova en ny taktik mot en avgränsad målgrupp om 500 personer som haft abonnemang under gångna säsongen.

Levererar

TMG erbjöd ett crossmediamarketing-upplägg, för både  händelsestyrda kampanjer och envägskommunikation. Nu kunde man mäta och följa upp alla kontakter. I systemet kombineras vanliga brev och DR med webbkampanjer, SMS och mail. Ett vanligt brev fick kunderna att gå in på en webbsida och registrera sig för ett bra erbjudande.  50 procent svarade inom tre veckor. Med  säkerställd statistik gjordes sen riktade insatser mot resterande.  Tidsvinsten var enorm, och betydligt fler abonnemang var sålda innan semestern.

Snyggficka för att hålla ordning på kvällens åtråvärda hockey-biljetter.

Kampanjmaterial för att sälja fler säsongskort tidigare. En viktig del i ett crossmedia-upplägg där TMG tillhandahöll en avancerad systemlösning.

Marknadsföringsmaterial för specialevent mellan HV71 och olika samarbetspartners.


Projektansvarig: Michael Lyck